dinsdag 21 december 2010

Rust in Ouagadougou

Dag 23 - 25

Aangekomen in het backpackers plaatsje ¨Le Pavillion Vert¨ in Ouagadougou nemen we de tijd om een aantal zaken in orde te brengen, zoals het repareren van mijn velg, dat bij de eerste die ik het vroeg, de mechanicien van een Total tankstation, geen enkel probleem was. Ik zou zeer tevreden zijn, en amper 1 uur later was ik dat ook, wiel gedemonteerd, band eraf, even de fiets op om het ergens te laten warmblazen en rechten en klaar. Iemand met zijn hiel en 1 bandenlepel een band zien monteren is ook magisch, zeker voor iemand als ik, die 3 lepels nodig heeft en dan nog een arm tekort heeft.

Bij ons willen ze aan zoiets zelfs niet beginnen, of kost het handenvol geld.
Probleem 2: lichte vorm van tourista, ik zal geen verdere details geven,laat ik zeggen dat ik net op tijd een kamer met toilet had gereserveerd.
Probleem 3: geld, nergens in Mali en nu ook in Burkina kan ik terecht mijn mijn Mastercard, Visa is geen probleem maar heb ik niet. Nog even en ik ben even arm als de gemiddelde Afrikaan.
Probleem 4: Visa voor Ghana en Mali, opgelost in 2 dagen, recordtijd!
Probleem 5: Achterband is half versleten, opgelost in 1 dag door de eigenaar die ook motorfreak is en door stom toeval een aantal perfecte banden kan leveren die anders in heel West Afrika niet te vinden zijn.

Verder heb ik nog postkaartjes verstuurd en mijn kleding gewassen en dan rest enkel nog relaxen bij 30 graden plus...

4 opmerkingen:

  1. zalige temperatuur,hier is het bibberen in de sneeuw.we wensen jullie nog prettige feestdagen ,

    groetjes Mieke & Raoul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOW, wat een avontuur. En ik ben pas begonnen met lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello, hier het waals Mady -vlaams Brigitte team in Canne à Sucre tegengekomen in Januari. Ik zou u graag een photo opsturen, hoe?
    madou46@yahoo.fr

    BeantwoordenVerwijderen