zaterdag 25 december 2010

Christmas in ATM heaven

</i>

Dag 28-29

Na de botte weigering van mijn splinternieuwe Mastercard door zowel Mali als Burkina, is het goed om in Engelstalig Ghana aangekomen te zijn. Ghana gaf net over de grens al de indruk moderner te zijn,met winkels die een likje verf aan de buitenkant hebben en ook nog eens meer dan 3 produkten in de aanbieding, maar nu blijkt het net als in de ´lonely planet´ aangekondigd, ook nog ´ATM heaven´ te zijn. Voor het eerst deze reis rollen de bankbiljetten uit de automaat, biljetten van 5 Cedi (2,5 euro) voor de maximum waarde van 100 euro. Toch voel ik mij al direkt rijk, in ieder geval rijk genoeg om deze avond een uitgebreid kerstdiner te betalen.
Na in Tamale een 5-tal hotels zorgvuldig te beoordelen,komen we terug uit bij Hotel Relax. Daar is WiFi voorhanden zodat op kerstdag met de familie kan ge-skypet worden, en hoewel de Muezzin van de moskee aan de overkant wel erg z´n best doet de koraanverzen vandaag extra hard door de speakers te jagen, slagen we er met z´n vieren bijna in een kerstsfeer op te roepen, met dank aan de op restaurant zelf meegebrachte kaars.

1 opmerking:

  1. Goede feesten ginder gasten.
    Hier ook druk; ik ben er in geslaagd enkele dagen voor mijn vertrek de motor van mijn Dominator op te blazen. Wegens de feestperiode is er nergens aan iets te raken, maar ik heb een oplossing in de vorm van een KTM 990 adventure, te leen gekregen van een goede vriend. That's what friends are for in deze periode. Ik kom dus jullie richting uit, maar niet zo ver. Feesten jullie maar ginder, dik verdiend. Gelukzakken :-)

    BeantwoordenVerwijderen