maandag 3 januari 2011

Jungle Fever

Dag 33-34

Ergens onderweg gisteren zijn we Boni kwijtgespeeld, toen wij een piste links opreden, zagen we hem nog net rechtdoorrijden, gelukkig is de gsm ontvangst hier prima zodat we enkele dagen later weer samenkomen.
Toen we, na het bezoeken van de drukke markt van Kumasi, de stad verlieten, hadden we met drie dezelfde droom: overnachten in een tentje in de brousse! Een mogelijke route werd uitgestippeld en een voorraadje eten aangekocht.

Eerst een verbindingsrit tot Dunkwa over asfalt en dan proberen in zuidelijke richting de bergen in te rijden. Dat was echter niet zo simpel, en net voor het donker werd zijn we dan maar op goed geluk de brousse ingereden en snel een veilige kampeerplek gezocht.
Het was zeker een speciale ervaring, vooral door het oorverdovend geluid van de insecten en het urenlange lichtspel van bliksems in de verte. ´s Morgends een ananas gevonden niet ver van de tent en het ontbijt was bijna klaar.
Omdat we wisten dat we niet op de juiste piste zaten en deze ook nogal technisch was reden we eerst terug naar Dunkwa om nu wel snel in de juiste richting een mooie weg aan te treffen naar Bagoso.
De mensen in de dorpen konden hun ogen niet geloven toen wij passeerden en reageerden daarom soms nogal raar. Op het eerste zicht zijn de mensen hier in Ghana soms nogal aggressief, maar eens er contact gelegd wordt verandert hun hele houding. We hebben nog geen echte negatieve ervaringen gehad hier.

Jungle Pose van Isabel
En van ons drie (met banaan)
Na een dag rijden door echte jungle komen we zo aan bij de kust, en voor het eerst sinds Dakar zie ik de zee.

Hier nemen we een soort vakantie in de vakantie, en zoeken we een leuke plek om het nieuwe jaar te vieren.